Kata-Kata Hikmah(Islamic)

Semua ni antara collection madah indah dan kata2 hikmah berunsur islamic yang aku collect dari fb, blog and buku ntah mana2 haku ambil. If one of them is yours, u shud proud it is here..:P


Dari masa ke semasa IA aku akan update..




he Meaning of some dua'as that we recite in Salah:
"Allahu Akbar” Allah is the Greatest
"Subhana Rabbiyal Adhim" How Perfect is my Lord, the Supreme
"Sami'Allahu liman hamidah" Allah hears those who praise Him
"Rabbana lakal hamd" Our Lord, praise be to You
"Subhana Rabbiyal A'la" How Perfect is my Lord, the Highest

Mutiara Hikmah
• Jika manusia mencewakanmu, Jangan berduka karna Allah selalu menunaikan harapanmu
• Jika manusia menzalimimu, Jangan berduka karna Allah selalu berlaku adil terhadapmu
• Jika manusia melukaimu, Jangan berduka karna Allah selalu menitipkan penyembuh buatmu
• Jika manusia menyayangimu, ketahuilah bahwa terkumpulnya cinta seluruh manusia di bumi ini tak akan pernah menandingi cinta Allah terhadapmu



 Rasulullah [SallAllahu Alayhi WaSallam] said,
"Do not be people without minds of your own, saying that if others treat you well - you will treat them well, and that if they do wrong - you will do wrong. Instead, accustom yourselves to do good if people do good and not to do wrong if they do evil." [Al-Tirmidhi #1325]

JANGAN sekali-kali berkata, “Tak sembahyang pun tak apa, tak tutup aurat pun tak apa asal hati baik. Yang solat dan bertudung pun perangai teruk.” Orang begini telah buat dua kejahatan:
1. Berani menafikan suruhan Allah.
2. Menganggap hati sendiri sudah baik dalam keadaan hatinya masih derhaka pada Allah tidak mahu menurut perintah Allah








The Beautiful Word Is الله"
Sweetest Name is محمد"
Most Beautiful Message Is اذان"
World Perfect Book Is قرآن"
And I M Very Lucky That i m مسلم






Oh Allah, I have no money, but I have You. I am rich.
Oh Allah, I have no freedom, but I believe in You. I am free.
Oh Allah, I have no patience, but I read Your Quran. I am calm.
Oh Allah, I get no respect, but You listen to my dua. I am proud.
Oh Allah, I have no time, but I think of Jannah. I have forever.

3 Tanda bahagia kata Ibnul Qayyim:

1. Bersyukur ketika diberi nikmat.
2. Bersabar ketika ditimpa musibah (cobaan).
3. Memohon ampun pada Allah ketika telah terjerumus dalam dosa.

SABAR.
S : SAYANG AKAN ALLAH
A : AMALKAN SIFAT MAHMUDAH
B : BERAMAL WALAUPUN IA SEDIKIT TETAPI BERTERUSAN
A : AL-QURAN DAN SUNNAH SENTIASA DI HATI
R : REDHA ATAS SEMUA KETENTUAN ALLAH

5 YANG PERLU DIJAUHI :

S : SYAITAN
A : ANGKUH DAN SOMBONG
B : BERSIFAT NEGATIF
A : ANGAN-ANGAN YANG MELALAIKAN
R : RIYAK.











Tsabit bin Qurah berkata : Kerehatan badan adalah dengan kurangnya makan, kerehatan jiwa adalah dengan kurangnya dosa dan kerehatan lidah adalah dengan kurangnya bercakap.

~Masa dilahirkan dan ketika mati kita perlu dan berkehendakkan agama tetapi kenapa ketika kita hidup kita menjauhkan diri dari agama?~~

Jika SENDIRI jangan merasa sepi. Ada Allah yang MENGAWASI
Jika SEDIH jangan pendam dalam hati. Ada Allah tempat BERBAGI

Jika MARAH, jaga fikiran & hati. Ada Allah tempat MENENANGKAN DIRI
Jika SUSAH jangan merasa pilu. Ada Allah tempat MENGADU

Jika GAGAL jangan berputus asa. Ada Allah tempat MEMINTA
Jika BAHAGIA jangan menjadi lupa. Ada Allah tempat MEMUJA

★❤★ INGAT ADA ALLAH DI SETIAP WAKTU KITA ★❤★











‎"Kahwinlah dengan wanita yang penuh cinta kasih dan yang banyak memberikan keturunan, kerana sesungguhnya aku merasa bangga dengan jumlah kamu yang ramai." (Riwayat Abu Daud, Nasai dan al-Hakim)





~* PESONA WANITA *~

Wanita Itu BUKAN Seperti BUNGA,
yang wanginya bisa dicium setiap kumbang..

Tetapi WANITA itu seperti EMAS
berharga dan MAHAL

Disimpan di tempat yang tertutup agar tak dicuri orang,
walau jatuh ke dalam lumpur dia tetap berharga dan tak b'kurang sedikit pun nilainya..

InsyaAllah,Amin Ya Allah..~

Daripada Ibnu Abbas RA, bahawa Rasulullah SAW bersabda :

"Ada empat perkara, barangsiapa diberi keempat-empatnya, bererti dia telah diberi kebaikan dunia dan akhirat, iaitu: hati yang sentiasa bersyukur, lidah yang sentiasa berzikir, badan yang sentiasa bersabar atas cubaan yang menimpa, dan isteri yang tidak menjerumuskannya ke dalam dosa, baik dalam menjaga dirinya mahupun harta kekayaannya." (Riwayat At-Tabrani)







Ya Allah !!!

Don't let me die Unless You are satisfied with me...
Don't let me die Unless the strength of my Iman (faith) is what You want it to be...
Don't let me die Unless my heart is ever so clean...
Don't let me die Unless You are happy with me...
Don't let me die Unless everyone that I may have hurt has forgiven me...







Wanita;jangan pernah ragu untuk melindungi diri dari tatapan-tatapan tak bertanggung jawab
jangan pernah tergoda dengan ajakan duniawi yang begitu memabukkan
tutuplah dirimu dengan sempurna
panjangkanlah hijabmu tanpa ragu
ketahuilah, mereka akan lebih mengagumi keanggunanmu, kesopananmu, akhlakmu
mereka akan lebih menghargaimu, menghormatimu
cermatilah bagaimana mereka memandangmu saat kau rapatkan hijabmu.






“Janganlah engkau peristrikan wanita karena hartanya, sebab hartanya itu menyebabkan mereka sombong. Dan jangan pula kamu peristrikan wanita karena kecantikannya, karena boleh jadi kecantikannya itu dapat menghinakan 
dan merendahkan martabat mereka sendiri. Namun peristrikan wanita atas dasar Diennya. Sesungguhnya budak hitam legam kulitnya tetapi Dienya lebih baik, lebih patut kamu peristrikan“. (HR. Bukhari)








• ditimpa keSakitan itu Ujian.
• ditimpa keSusahan itu Ujian.
• ditimpa keSedihan itu ujian.
• ditimpa keGagalan itu Ujian.






>> bila diuji..bersabar
>> bila diberi nikmat..bersyukur
>> bila diberikan taat..mengakui ia anugerah dariNya
>> bila maksiat..bertaubat


(¯`*•.¸♥ "Peliharalah Akhlakmu,
Kerana Ia Sumber Kecantikanmu ܓ

ܓPeliharalah Agamamu,
Kerana Ia Adalah Peganganmu ܓ

ܓPeliharalah Amalmu
Kerana ia Adalah Pakaian Ukhrawimu ܓ

ܓDan Peliharalah Lisanmu,
Kerana Ia Adalah Hatimu ܓ

ܓYang Menentukan
Baik Dan Buruk Dirimu ".♥¸.•*´¯)


✿ Ketika kamu lahir, kamu menangis (T_T) dan orang di sekelilingmu tersenyum (^_^) Jalanilah kehidupanmu sehingga nanti, ketika kamu mati, kamu tersenyum (^_^) dan orang di sekelilingmu menangis (T_T) ✿


bagaimana mahu mendapat yang baik
kalau diri belum cukup baik
bagaimana menjadi baik
kalau masih tak baik-baik
asal kita memang baik-baik
moga akhirnya baik-baik aja
lebih baik jadi orang baik
daripada jadi orang yang tidak baik
selalu fikir yang baik-baik
kerana Allah itu Maha Baik
agar kita dapat yang terbaik..insya Allah...:)

❤Orang yg ber‘sms’ dgn kekasihnya beralasan,"ala,mesej je,tak dengar suara pun!"
Orang yg ‘call’ mendengar suara pula berkata,"ala,tak jumpa pun!"
Orang yg berjumpa dengan kekasihnya memberi alasan,"ala,tak pegang2 pun!"
Orang yg berpegang-pegang pula berkata,"ala,bukannya berzina pun!"
Orang yg berzina pula masih ada alasan,"takdelah sampai mengandung!"
Begitulah liciknya syaitan! Nauzubillah min zalik.❤



Jangan rasa dirimu TERBAIK kalau dihatimu pnuh dgn nanah KEJAHATAN.
Jangan FIKIR dirimu ALIM kalau dihatimu pnuh dgn nanah KEDENGKIAN.
Jangan rasa dirimu BERKASIH SAYANG kalau dihatimu pnuh dgn nanah KEBENCIAN..
InsyaAllah,sama2 MENCUCI HATI kita..Amin Ya Rabb..
Apabila kita kejar dunia,
Dunia akan lari..
Tetapi apabila kita kejar akhirat,
Dunia akan mengejar kita..

ܓ Cantik WANITA kerana kejernihan wajah..
ܓ Manis WANITA kerana senyuman yang indah..
ܓ Ayu WANITA kerana kesederhanaan lahiriah..
ܓ Hebat WANITA kerana keimanan yang teguh..


Adalah lebih baik memiliki wajah yang hodoh dari lidah yang hodoh kerana wajah yang hodoh tidak mungkin boleh menyakiti hati orang lain.. tetapi lidah yang hodoh boleh mengeluarkan kata kata yang melukakan..



Sahabatku, ada 3 hal yang tak pernah kembali:
1. Waktu
2. Perkataan
3. Kesempatan

Ada 3 hal yg menghancurkan kehidupan kita:
1. Kemarahan
2. Kesombongan
3. Dendam, iri, dengki.

Ada 3 hal yg tak boleh hilang dr kehidupan kita:
1. Cinta kasih
2. Keluarga

3. Sahabat


Ada 3 hal yg tak pernah kekal:
1. Kekayaan
2. Keberhasilan
3. Mimpi

Ada 3 hal yg membuat kita berharga:
1. Komitmen
2. Kerendahan hati
3. Kerja keras

Ada 3 hal yg membuat kita kuat:
1. Keikhlasan
2. Harapan
3. Selalu mengingat Allah swt....



Masuk syurga dengan rahmat Allah, bukan kerana banyaknya amalan kita. Lulus peperiksaan kerana kehendak Allah, bukan kerana banyaknya menelaah.


Buah yang r0sak tak semestinya akarnya p0n rosak


iblis datangi manusia 4 penjuru. dari depan, belakang, kanan dan kiri. dari depan ertinya, spaya kita mmuliakan dunia, dari belakang brerti supya lupakan akhirat dari kanan ertinya perlekehkan ugama n dari kiri ertinya seronkkan dgn maksiat. syaitan tak dtg dari atas sbb rahmat Allah dtg dari atas. Dari bawah ialah tanah buat ingat mati syatan tak mampu dtg.


Women should not be the moon which everyone see uncovered. But women should be the sun which makes eyes bow down before seeing it. 


Jangan resah andai ada yang membencimu, kerana masih ramai yang mencintaimu di dunia. Tetapi resahlah andai Allah membencimu, kerana tiada lagi yang mencintaimu di akhirat. 


"Alhamdullilah"- for what we have; 
"Insha'Allah"- for what we intend;
"Subhana' Allah"- when we see something exciting 
"Astaghfir'Allah"- when we lose our tempers or become weak,
"Allahu Akbar"- when we are faced with the challenges of life. These five phrases, said regularly, are like taking a multi-vitamin for holistic health.



~Bersabarlah untuk sesuatu yang lebih manis pada masa akan datang.
Berjihadlah dalam mencari cinta yang suci iaitu cinta selepas pernikahan~

Mengapa mencari kaca andai telah dijanjikan permata, dan mengapa mencari api yang membakar kalau sudah dijanjikan salju dingin.



Firman Allah SWT: “Barangkali kamu membenci membenci sesuatu padahal ia amat baik bagimu, dan barangkali kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagimu. Allah Mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.” – Al-Qur’anul Karim; Surah Al-Baqarah (2) ayat 216.

It is better to remain silent than to speak a word of evil, 
Hati adalah raja, sedangkan anggota badan adalah tentera. Jika raja itu baik, maka akan baik pula lah tenteranya. Jika raja itu buruk, maka akan buruk pula tenteranya


"Allah beri apa yang kita perlu, bukan yang kita mahu sebab apa yang kita mahu tak semestinya apa yang kita perlu. Maka jernihkan fikrah sebelum berdakwah."


"Dakwah ini ibarat petik buah dari sepohon pokok. Kita petik buah yang masak dan dekat dengan kita dahulu..kemudian kita siram dan jaga pokok baik-baik supaya dapat petik buah yang seterusnya"


sepandai-pandai manusia mengatur, ada lagi kekuasaan tertinggi yang menentukan sehingga apabila segala sesuatu telah dipersiapkan dengan teliti, jika gagal juga, tidaklah ia menyesal karena kekuatan manusia terbatas dan rahsia Allah amat dalam..indahnya tawakkal


........Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah dendam. Jika kebaikan dibalas kebaikan itu adalah perkara biasa. Jika kebaikan dibalas kejahatan, itu adalah zalim. Tapi jika kejahatan dibalas kebaikan, itu adalah mulia dan terpuji.".......


jgn di hitung kebaik'n kita pada ora tp hitunglah kbaik'n org pada kita... :)


muhasabah balik.. muhasabah balik.. apa yang berpotensi ntuk menjarakkan kita daripada kebenaran, mungkin adalah keegoan diri kita yang sering disalah tafsir sebagai maruah dan harga diri.. astaghfirullah~


apabila kita mula merasakan kita ni hebat, kita ni baik, dah insaf lantas asyik tertanya-tanya kenapa la orang lain lembap, tak sedar2, tak reti nak bertaubat... awas!!! mungkinkah sang syaitan yang membisikkannya pada kita?
Allah Allah.. betapa mudah kita terjerumus ke dalam perangkap syaitan~


"How strange! You lose a little from you and you cry. And your whole life is wasting and you're laughing" (Ibnu Qayyim)


Jika wanita solehah dan beragama = 1
...Jika dia cantik; tambah 0 kepada 1 =10
Jika dia kaya ; tambah lagi 0 = 100
Dan jika dia dari keluarga baik-baik, tambah lagi 0 = 1000
Tetapi jika yang "1" tiada..maka..
...tiada apa yang tersisa pada wanita tersebut kecuali sekelompok "0"

  
"Sebaik-baik wanita adalah yang tidak memandang dan dipandang"

Jika SENDIRI jangan merasa sepi. Ada Allâh yang MENGAWASI
Jika SEDIH jangan pendam dalam hati. Ada Allâh tempat BERBAGI

Jika MARAH, jaga fikiran & hati. Ada Allâh tempat MENENANGKAN DIRI
Jika SUSAH jangan merasa pilu. Ada Allâh tempat MENGADU

Jika GAGAL jangan berputus asa. Ada Allâh tempat MEMINTA
Jika BAHAGIA jangan menjadi lupa. Ada Allâh tempat MEMUJA 
•••• INGAT ADA ALLAH DI SETIAP WAKTU KITA !!!

 Bila tenang itu jauh dari hati, itu tandanya kita jauh dari Ilahi.
Bila kita minta tapi Allah x bagi, itu tandanya Allah nak kita minta lagi.

Jangan banyak fikir, teruskan saja laluan yang Allah dah sediakan utk kita. Sebab.. Allah Maha Tahu dan menguji atas kemampuan diri kita sendiri. Teruskan hidup demi Allah SWT.


Mutiara Hikmah
• Bila Allah memakbulkan doamu, Maka DIA menyayangimu,
• Bila DIA lambat memakbulkan doamu, Maka DIA ingin mengujimu,
• Bila DIA tak memakbulkan doamu, Maka DIA merancang sesuatu yg terbaik untukmu.

Senantiasa-lah bersangka baik pd ALLAH dalam keadaan apa pun... karena kasih sayang-NYA melebihi dari kemurkaan-NYA.

Segan bila tangan lagi laju membuka laptop dari membuka kitab Allah.
Segan bila kaki lagi cepat untuk ke mall (tempat maksiat) dari melangkah ke masjid.
Segan bila mulut asyik bercerita hal dunia dari berzikir mengingati Allah.
Segan bila telinga lagi seronok mendengar lagu yang menyeronokkan jiwa
berbanding mendengar kalam Allah.

"Ketahuilah bahawa Allah memberikan apa yang kita PERLU dan bukan yang kita SUKA..."
Alhamdulillah.. terima kasih Allah swt... :D




Kecantikan seorang wanita bukan terletak pada wajahnya.. tetapi pada hati dan senyumannya...
Ketampanan seorang lelaki bukan pada rupanya..tetapi pada budi dan tanggungjawabnya...
Kehebatan seorang manusia bukan pada kekuatannya..tetapi pada akal dan takwa kepada-Nya
~ Apabila keinginan kita belum tercapai bermakna Allah ingin menguji kesabaan kita,, sabar ~



Sabda Rasulullah S.A.W. bermaksud: “Awaslah daripada mengumpat kerana mengumpat itu lebih berdosa daripada zina. Sesungguhnya orang melakukan zina, apabila dia bertaubat, Allah akan menerima taubatnya. Dan sesungguhnya orang yang melakukan umpat tidak akan diampunkan dosanya sebelum diampun oleh orang yang diumpat" (Hadis riwayat Ibnu Abib Dunya dan Ibnu Hibbad)



"JIka keJAhataN di baLaS KeJahATan, MAka iTu adALah DENDAM.

JiKa kebaikAn dibalAS KebaiKan itu aDaLah PerKara biAsa.

JiKa keBaikan dibaLaS kEjaHataN, ITU AdAlah ZALIM.

TaPi JiKa KEjahAtaN dibaLas KEBaikan, itU AdalAh MULIA DAN TERPUJI."


Jadilah wanita solehah yang buta, tuli dan bisu. Apakah maksud buta, tuli dan Bisu itu? Buta, tuli & bisu itu bermaksud wanita yang tidak pernah melihat lelaki selain mahramnya , wanita yang tidak pernah mahu mendengar perkara yang dapat mengundang murka Allah SWT , wanita tidak pernah berbicara ghibah dan segala sesuatu yang mengundang dosa dan sia sia. Moga menjadi iktibar buat semua.


"Ya Allah, dengan berkat Nabi-Mu dan berkat guruku,
Luruskanlah hatiku, agar agamaku lurus,
Betulkanlah hatiku, agar ku ikhlas selalu,
Tetapkanlah hatiku, agar ku tak tergugat,
Dengan ujian yang menimpa..."


“…Saat Allah swt MENCINTAI seseorang, tempat PERTAMA menerima sentuhan itu adalah HATI, disitulah Allah swt melenyapkan segala rasa PUTUS ASA dan KESEDIHAN akibat dosa mereka, kemudian berganti dengan HARAPAN dan KEINGINAN untuk berubah menjadi INSAN berjiwa bersih. Hati seeloknya berbisik… : ''AKU TAHU BILA ALLAH MENCINTAIKU, IAITU SAAT AKU MEMBENCI SEGALA KEJAHATANKU...''



Istighfar lah kala bertemu cintamu,

Bertasbih lah kala melihat ke indahan cintamu,

Bertahmit lah kala kamu yakin dia milikmu,

Dan bilamana ada kekurangan dari Cinta mu,

Syukurilah kekurangan dan kelebihannya..

Lengkapilah dengan CINTAMU kekurangannya...

~Mawaddah fillah, Mahabbah lillah~ ^_^


A kafir guy asked a muslim: Why do your women cover up their body and hair?

The muslim guy smiled and got two sweets, he opened the first one and kept the other one closed. He threw them both on the dusty floor and asked the kafir: If I asked you to take one of the sweets which one u will choose?

The kafir replied: The covered one.

Then the muslim man said: That's how we treat our muslim women.



"Jika aku dipenjara, aku boleh beruzlah dan beribadah. Jika aku dibuang negeri, aku boleh melancong percuma dan jika aku dibunuh, maka aku dapat bertemu Tuhanku sebagai seorang shuhada" - Sheikh Abdul Qadir Audah



Sesungguhnya aku sedang menasihati kamu, bukanlah bererti akulah yg terbaik dlm kalangan kamu. Bukan juga yg paling soleh dlm kalangan kamu, kerana aku juga pernah melampaui batas utk diri sendiri. Seandainya seseorang itu hanya dapat menyampaikan dakwah apabila dia sempurna, nescaya tidak akan ada pendakwah. Maka akan jadi sikitlah org yg memberi peringatan..
-Imam Hasan Al-Basri-


Aku mencintai orang² soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka..
Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..

Mari kita berusaha untuk menjadi orang² soleh.. ^_^



Nabi S.A.W bersabda:

"tidurnya  orang yang puasa tetap dalam ibadat
dan diamnya diaggap tasbih dan amalnya dilipatgandakan 
dan doanya mustajab dan dosanya  diampunkan."

                                                 ~ riwayat Al baihaqi ~

Saat Anda membwa Al-Quran, setan biasa2 saja.
Saat Anda mmbukanya, setan mulai curiga. 
Saat Anda membacany, ia gelisah. Saat Anda memahaminya, ia kejang-kekejangan. 
Saat Anda mengamalkn Al-Qur'an dalam kehidupan sehari-hari, ia stroke. 
Teruskn mmbaca & mgamalknny agar setan terus stroke . 
Ketika anda ingin menyebarkn pesanan ini, setan pun mencegahny. 
Setan kata "jangan SEBARKAN, kerana ia tak penting penting langsung !" 



Saya tak pernah berjumpa dengan seseorang yang menderita kerana terlalu banyak bekerja. Lebih banyak orang menderita kerana terlalu banyak cita-cita tetapi tak cukup berusaha (Dr. James Mantague)

Mata manusia dibutakan oleh : (CINTA)
C. Cinta memang buta.
I. Indah tapi menyiksakan.
N. Nikmat namun sementara saja.
T. Takut kehilangan dia.....pedihnya.
A. Angau sentiasa menghantui ….alahai.
...Jadi ayuh berubah, buka mata hati, sematkan :
C: Cinta pada Ilahi Rabbi
I: Indah dan membahagiaakan
N: Nikmat hakiki jelas terasa
T: Tenteram dan tenang selamanya
A: Akhirat persingahan selamanya…semoga ke




Memberi adalah Syarat menerima











37 comments:

nurfatin amirah said...

nice la blog ni

shida said...

thnks dear..
biasa jer...
akak jarang update sgt..huk3

Anonymous said...

akak , nak copy utk tatapan umum bole?

KuTiup said...

thanks. good artikals.

Anonymous said...

minx share yer

affiul said...

alahamdulilah mintak share

Maz Mihar said...

Minx izin tuk copy+paste ea puan blog... (^_^)

Nur Liyana said...

i like you blog..<3

jia najiha said...

suke laa ayt2 kt ats nie .. >_< .. izinkan sy share2 ayt2 di ats nie ye ^_^ ..

shida said...

silakan dik..
or anyone nak share ke nak copy paste ke.. :)
~~

Anonymous said...

mohon copy kak..

bdk bru blaja said...

TQ yea sbb share..sy pon nk share ngan mmbr2 laen gak yea..bleykn? =P

Mohd.Syaiful Izzat said...

seronok kalau orang macam akak ni ramai kat dunia...

Saljuhumairah said...

Kata kata yang sangat indah...

Fazura said...

Kak best blog ni.suka sgt..»»

Yusof daud Yusof said...

Ana suka isi2nya..jika di izinkan mahu di kongsi sama teman2 ya

Yusof daud Yusof said...

Ana suka isi2nya..jika di izinkan mahu di kongsi sama teman2 ya

Anonymous said...

sy sgt suka kata2 diatas ini...mohon izinkan sy copy untuk dikongsi bersama teman2 saya...

bojo ayu said...

mohon izinkan saya copy untuk dikongsi dengan yang lain...

Anonymous said...

sis izin copy ye..

Anonymous said...

Izinkn sy share yer

Istilah Kedamaian Sejati said...

assalamualaikum ... sy copy kata2 aw ye harapnya sudi

Anonymous said...

Terbaik..izin copy paste (*¯︶¯*).tQ

rosita dahlan said...

Mohon copy untuk di share. Tqvm

AiMie_dUdUw said...

assalamualaikum... best kate2 nie..mohon copy ye~

Anonymous said...

assalamualaikum..best sngat.izin copy yer..:-D

Anonymous said...

mohon share ye..:)

nurul aqilah mohd rasul said...

syukran ats ayat ayat di atas . mohon share di page saya .. :)

Bungaaa said...

Mohon share ye :)

Anonymous said...

Assalamualaikum.kak mohon copy ayat akak buat tatapan semua

norha hj sanuan said...

As salam..mohon copy and share kalau ada yang berkenan bole ya.

Anonymous said...

Assalammualaikum ......ayt2 diatas best sgt ....mohon copy yew....t.kasih....

Anonymous said...

salam,minta izin ya untuk copy.

Anonymous said...

Asalamualaikum minta izin ya untuk copy

Anonymous said...

Assalamualaikum... minta izin copy untuk di paparkan pada kawan2 yer :)

Anonymous said...

Terbaik la cara penulisan..good job.. :) mtk copy ye.tq :)

jaz_rockers said...

memang teRbaik..
copy sikit yee
hihihi