Love Quote

Yang ni laks...kata-kata berkaitan cintan~~
nak jiwang2 skit..hik3


Again semua ni bukan la aku yang reka2, ada amik dari blog orang dan juga FB..so sesapa rasa macam kenal je quote nie..yeah...u shud be proud it is here...hua3...~~~~tq 4 reading



Mungkin dengan melepaskan seseorang adalah cara Tuhan memberitahu kamu, bahwa hidup bersamanya tak akan bahagia

GIVE & TAKE = when u r GIVE too much they'll TAKE advantage on u. when u r TAKE too much they'll GIVE up on u :D:D

Do not compare your life to others', you have no idea what thier journey is all about. But learn & follow thier journey, then u may reach the same result or better.



Aku mencintai orang² soleh, meskipun aku BUKAN sebahagian dari mereka..

Aku sangat benci orang² yang bermaksiat, meskipun tanpa sedar, aku SEBAHAGIAN dari mereka..




 Kalau berCINTA dengan manusia mesti akan timbul perkataan "KITA CLASH". Tapi , kalau berCINTA dengan ALLAH dan RASULLAH ade ke timbul perkataan ''KITA CLASH''? Tak ade kan? Sebab CINTA ALLAH & RASULLAH adalah CINTA ABADI...(◕‿-)




1) Semakin byk ilmu, lagi bertambah sombong dan angkuh,
2) Semakin byk amal, lagi bertambah ujub/bangga akan dirinya serta memandang rendah akan org lain,
3) Semakin bertambah usia, semakin rakus dgn dunia,
4) Semakin byk hartanya, lagi bertambah kedekut pait dan,
5) Semakin meningkat pangkat/darjat, lagilah angkuh dan sombongnya.



Nama Isteri di Handphone Suami (hasil survey majalah)

1 - Baru menikah : MY LOVELY WIFE
2 - 1 thn menikah : MY WIFE/MUMMY
3 - 5 thn menikah : HOME
4 - 10 thn menikah : IBU PEJABAT
5 - 15 thn menikah : BILIK GERAKAN
6 - 20 thn menikah : BUKIT AMAN
7 - 25 thn menikah : WRONG NUMBER!!

"Seandainya kamu ingin mencintai atau memiliki hati seorang gadis, ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar merah. Kadangkala kamu mencium harum mawar tersebut tetapi kadangkala kamu terasa bisa duri mawar itu menusuk jari.."

~~Jika namamu yang ditulis di Luh Mahfuz untuk diriku, Nescaya rasa Cinta itu akan ALLAH tanamkan dalam diri kita ..

Tugas pertamaku bukan mencari dirimu tetapi men'solehah'kan diriku..

Sukar untuk mencari soleh dirimu andai solehahku tidak setanding dengan kesolehahan mu..

Janji ALLAH pastiku pegang dlm misi mencari diri "Wanita yang Solehah untuk Lelaki yang Soleh"~~ ♥♥♥


Memang tak ada perempuan seperti aku,
Tapi yg lebih baik banyak,
Memang tak ada perempuan sehebat aku,
Tapi yg lebih hebat banyak..
Maka tak perlu kau susah hati,
Banyak perempuan yg blh kau pilih,
Untuk kau jadikan sandaran hati..♥♥

"Ku lihat ramai gadis cantik, gadis manja, gadis comel, gadis kaya, gadis bertudung, gadis baik dan bermacam-macam gadis di laman sosial mahupun dunia nyata, namun tidak ku terpikat pada mereka.. Ku lihat seorang gadis yang menjaga agama dan memegang erat iman dalam hatinya dan ku lihat dia malu menunjukkan tentang dirinya pada dunia sosial dan dunia nyata.. Aku jatuh cinta.."
(bicara seorang muslimin)..

Tak perlu mencari teman seCANTIK Balqis andai diri tak seHEBAT Sulaiman, mengapa mengharapkan teman seTAMPAN Yusof jika kasih tak seTULUS Zulaikha, tak perlu mengharapkan teman seTEGUH Ibrahim andai diri tak seKUAT Siti Hajar dan mengapa didambakan teman hidup bak Siti Khadijah kalau diri tak seSEMPURNA Rasulullah S.A.W..

"Jangan berpegang cinta tanpa berumah tangga,
Kelak menyesal kemudian apabila dikecewakan,
Kerana sunnatullah cinta itu dibina diatas tapak rumah tangga,
Insha Allah 'berpanjangan'.." ^_^

"True is only after Nikah "
InsyAllah~



Org yg ber‘sms’ dgn kekasihnya beralasan,"ala,mesej je,tak dgr suara pun!"
Org yg ‘call’ mdengar suara pula berkata,"ala,tak jumpa pun!",
Org yg berjumpa dengan kekasihnya memberi alasan,"ala,tak pegang² pun!"
Org yg berpegang-pegang pula berkata, "ala,bukannya b'zina pun!"
Org yg berzina pula masih ada alasan,"xdelah sampai mengandung!"
Begitulah liciknya syaitan!Nauzubillah min zalik~jadikan pengajaran kita bersama


“If you really love her, you won’t touch her. Not even the slightest bit. You’ll protect her dignity and sacredness as a muslimah. Just hold her in your heart for a few more years… then you can do it the halal way. Pure and sweet, fillah love.”




jika mahu mendapatkan yg soleh, kurangkan sedikit agenda men-CARI si Soleh, tetapi berusahalah men-JADI yg solehah. Jika inginkan yg solehah, janganlah cerewet sangat men-CARI yg solehah, tetapi berusahalah men-JADI yg soleh. ^^



cukup cintai ia dlm diam dari kejauhan dengan kesederhanaan dan keikhlasan,
krn tiada yang tahu rencana Tuhan, mungkin saja rasa ini ujian yg akan melapuk atau membeku dengan perlahan karena hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkn serahkan rasa yg tiada sanggup dijadikn halal itu pada Yg Memberi dan Memilikinya biarkan ia yg mengatur semuanya hingga keindahan 




Seseorang yg betul2 kita cinta,x mustahil kita akan membencinya disuatu hr nanti...sbb makna CINTA itu brmaksud=
C=cinta
I=itu
N=nafsu
T=tanpa
A=allah..
Sbb itu,sekiranya pelafaz itu melafazkan kata cinta dan tidak disandarkan dgn rahmat allah..seolah2 cinta itu laksana mencurah minyak ke dlm api yg sedang menyala dan sterusnya akan memudaratkan dirinya sndiri.
Sekadar renungan..



Jangan tinggalkan orang yang kita sayang demi seseorang yang kita suka~ Kerana satu hari nanti orang yang kita suka akan meninggalkan kita demi orang yang dia sayang~

Cinta seperti ombak dan manusia seperti pantai. Kemana juga larinya pantai, akan tetap juga disentuh ombak. Indah atau tidaknya pantai itu bergantung kepada keras atau lembutnya ombak yang melanda


To be trusted is a greater compliment than being loved.



Tertariklah kpd seseorang yg dpt membuatmu tersenyum
krn hanya senyuman yang mampu membuat hari-hari yg gelap mjadi cerah

to love someone is nothing.. to beloved by someone is something.. to beloved by someone that you love is exciting.. but, to beloved by Allah is EVERYTHING.


Antara hukum cinta yang paling diutamakan adalah: Cinta itu memberi, cinta itu mendengar, cinta itu berkorban, cinta itu tanggungjawab, cinta itu mendoakan dan cinta itu memaafkan.

"mencintai seorang yang tidak mencintai kamu adalah sia-sia, menyia-nyiakan orang yang mencintai adalah berbahaya.

Jika seorang datang membuat kita kecewa, maka dia adalah 'guru' yang hendak mengajar kita erti sabar.

Jika kita rasa kita sedang dikecewakan, itu menunjukkan kita sedang belajar untuk membina sikap tidak terlalu mengharap.


Love someone not when you are lonely, but when you are ready.

When love strikes you, he/she always be an exception

...Cintailah seseorang kerana kekurangannya, kerana suatu saat nanti kamu akan bahagia dengan kelebihannya…dan jangan pernah mencintai seseorang dengan kelebihannya, kerana suatu saat nanti kamu pasti kecewa ketika kamu tahu kekurangannya.....

Jangan memaksa diri menerima..
Sakit pada yang diterima..
Jangan memaksa diri meninggalkan..
Kalau hati masih sayang..

♥♥Janganlah kamu mengganggu hidup 
seseorang dengan mencuri hatinya andainya kamu tidak ikhlas 
menyintainya... kelak kamu akan berlaku kejam dengan meninggalkannya dan
membiarkan hatinya terluka dan hidupnya menderita..(:

KaHwiNilah OranG yang leBIh meNcintAi dIri KIta DaRipaDa kita menciNtaI dIri oRAng itU. Itu lebih baik darIpAdA MEnGAhwiNI oraNg yaNg kiTA cintAi tEtapi tidAK menyintai dIrI kiTa kerAna aDalah lebih mUdaH meNguBaH peNdirian dirI senDIri DaRiPadA mEnGubah PendiRian oranG LaiN.

Sayang, cinta, rindu kadang-kadang tak memberi kesan pada hati yang terluka..
Manusia bukan malaikat yang dapat mengetahui apa yang ada di dalam hati orang lain..
Tapi kita dapat merasai melalui keikhlasannya....

Aku tak ingin menjadi yang pertama kemudian ditinggalkan. Biarlah aku menjadi yang terakhir buatmu, kerana aku ingin kau di sisi hingga kumati..

When I text you, means I miss you. When I don't text, means I'm waiting for you to miss me

6 comments:

BUJANG SUSAH said...

hehehe

shida said...

@ BUJANG SUSAH
what "hehehe"?
~~~~

BUJANG SUSAH said...

hehehe.. xder apa.. camne nak contact tuan blog ni ek.. klau ada YM add la saya eh.. rubber_tapperz@yahoo.com.

klau ada FB.. add la kat sini-> http://www.facebook.com/profile.php?id=1701986417

shida said...

@ BUJANG SUSAH
:)
ok IA nt shida add..~~

BUJANG SUSAH said...

fuhhhhhhh.. lama dah tunggu ni x add lagi pun.. kih kih kih kih

ummuainries said...

fuh..! terpancar kesungguhan en Bujang Susah ni Shida oit....sori rrr..selalu nyampuk..haduuuuiii..kacau daun kering btul la ek....Xpe ..Teruskan usaha yg MURNI tu BS..hehe...