Thursday, July 7, 2011

Hati-hati Dengan Barang Harian Kita

Haku dapat info ni dari emel. So sebarkan je lah supaya kita peka dengan isu yang bagi haku bukan remeh-temeh.

Bukan susah untuk menjadi kaya raya. Bagaimanapun, untuk menjadi kaya raya dengan penipuan dan perbuatan yang kita  anggap begitu keji, celaka dan jelik ini adalah melampau. 
Kerja ni senang je~~
-Jual bahan makanan yang dah luput tarikh
-Cari barangan itu di dalam tong sampah, tapak pelupusan atau mereka yang tidak mahukannya lagi
- Lakukan kitaran semula. 
-Kemudian jual.


Lokasi kegiatan ni terpencil, so memang tiada sesiapa yang mengesyaki apa yang berlaku di sini. Ia dihuni sekeluarga yang mempunyai taraf penduduk tetap (Indonesia). Hmmm..

Kg Sg Salak Batu 10, Jalan Gombak Gombak, Selangor 10 Mei 2011 10.15 malam 
Hasil risikan dan intipan, akhirnya malam tadi kira-kira jam 10.15 malam, sepasukan 10 anggota penguatkuasa KPDNKK Cawangan Gombak diketuai Pegawai Penguatkuasa Ramli Nayan, melakukan serbuan. Ketika serbuan, dua wanita sedang leka membasuh dan menanggalkan cetakan tarikh luput pada puluhan susu di dalam botol yang telah luput tarikh sebulan lalu. Barangan luput tarikh ini dipercayai diperolehi melalui beberapa pihak dan juga dari pusat pembuangan sampah. Sasaran jualannya ialah restoran, warong dan kedai runcit . Menurut Pengarah Penguatkuasa KPDNKK Selangor, Osman Nawang, berkemungkinan ada pihak lain yang bersekongkol dalam kes ini menyebabkan mereka mendapat bekalan bahan yang telah luput tarikh ini. ejumlah kira-kira 4000 item dirampas bernilai kira-kira RM30,000. 
  




banglo nie milik orang Indonesia


makanan ringan pon depa re-packing balik...grrr!!!

Susu pekat manis yang anda gunakan atau minum di kedai atau warong, sebenarnya susu yang  tinnya telah berkarat, kemek sana-sani dan sudah pasti yang telah luput tarikh. 

Korang bayangkan , sarapan pagi anda adalah sebenarnya dari air susu yang telah ‘expired’ sebulan lalu. huhuhu 

Air kotak kan?adeii

Obviously brand zaiton...

Tin kemek...mana ada orang nak beli..

Ni antara barang yang disorok bawah katil

Erk...nivea..deodorant..aishhh

Agak zalim disini. lampin pakai buang dah expired untuk nsi kecil pon dorang  jual balik

Dan mana tau, rambut anda yang beruban, tiba-tiba boleh menjadi hitam semula, anda kena ragui kerana formula syampunya mungkin berasal dari sini! 

Pesanan penaja:
  • Sebelom beli barang jangan lupa usha tarikh luput ye
  • Kalau barang tu dijual dengan harga yang sangat murah, pikir-pikir lah ye sebelum membeli
  • Kalau rasa susu ka apa ka yang korang beli lain macam, haaa...something wrong lah tu..hu3
  • Buat lah laporan kat Penguatkuasa Persatuan Pengguna(lupa nama die..)



8 comments:

~Sya~ said...

huh...dahsyat...mcm2 cara org nak menipu ye...sanggup makan duit haram...kitala jd mangsa...

Shawn Razaleigh said...

bapak ah. kaya mcm tu je

oh meh dtg blog shawn, hehehe

shida said...

@~Sya~ Lepas ni kene jadi pengguna yang LEBIH bijak..:)

@Shawn Razaleigh
he3..mggah snggah blog kamu pon..klaka..ho3~~

wanie said...

hailoo ade gak makhluk2 sanggup buat mcm ni yee. hishh. kang kalau tuhan nak balas, mereka sendiri terbeli kang. *adakah kita penah terbeli barangan tersebut? gulpp~

wanie said...

ohoo belog dah sembuh! ;D

shida said...

@wanie
hu3...hopefully kita xda terbeli dan terguna barang2 yg rosak nie...
dah sembuh eh?shida xde wat pape pown..:P

Anonymous said...

tq 4 da info..so scaryyy

shida said...

u r most welcome..:)
semoga kita xde yang terbeli produk2 nie