Tuesday, October 9, 2012

Tak Boleh Ada Anak Ramai di KL?

Perbualan singkat dengan Kakak Typist sebelum zohor td


Kak Miza: ko dah ada BF?
Shida:Belum lagi..heee...
Kak Miza: Ye ke?..
Aku diam jer..
Kak Miza: Nanti ko dah kawen jangan ada anak ramai2 duk kat KL nie...sorang dua cukup lah...
Shida: Kenapa? Kesian ek anak takde org jage?
Kak Miza: Susah la nanti ko keje suami keje anak kat umah ntah kawan dengan sape. Kalau dapat kawan baik2 takpe, kalo x?...
Shida: ooo...
Then terus solat..xtau nak cakap ape...huuuu...Kang nanti aku ceramah kata xberadap pulak...So diam jer lah...

Erm...



Anak tu kan rezeki Allah?....
Kalau ramai sangat anak nanti kurang kasih sayang, tak cukup duit, kurang perhatian, kurang macam2 lagi lah....
Teringat seorang kawan haku ada 10 adik beradik, haku 9 ok!...Die takmo anak ramai2 sebab nanti jadi mcm keluarga die, de yang kurang kasih sayang @ pilih kasih..

Camne ek?bleh je kan kita merancang family?..




3 comments:

C'Jai said...

Akak suka anak ramai..cuma takde rezeki ramai anak jer... Tak jadi masalah anak ramai atas didikan ibu bapa... Beri didikan agama yg secukup dan sentiasa berdoa agar Allah jaga dan pelihara zuriat kita dari terlibat dengan perkara2 mungkar... Sesungguhnya doa ibu itu kan tiada hijab..kita kena yakin... Dan kita sendiri berikan contoh yg baik sesuai dengan syariat islam...insyaAllah...sekadar pandangan peribadi...

ziraziz said...

..betul tu, anak adalah rezki..n setiap anak tu mmg lahirnya mmbawa rezki.. :)

shida said...

yup setuju jugak..hu3..~~~
kesimpulannya~~
anak ramai ke x based on rezeki Allah...sebagai Ibu, we have power!!

Doa..:)
~~